Nutriční strategie

Nutriční strategie značky Podravka slouží jako průvodce při vývoji nových a revitalizaci stávajících receptur za účelem zajištění vysoce kvalitního a chuťově vynikajícího produktu s odpovídající nutriční hodnotou pro všechny příležitosti.

Podravka je součástí našich domovů již více jak 70 let. Již od samého počátku byla naším cílem výroba vysoce kvalitních potravin s ověřeným původem a rychlou a jednoduchou přípravou.

Heslo Podravky „Vždy se srdcem“ nemělo nikdy jiný význam než nejpevnější vztahy s našimi zákazníky.

Na základě pečlivého sledování stravovacích návyků a potřeb zákazníků na různých trzích, jsme díky expertním týmům Podravka vyvinuli produkty pro celý den (jídla i svačiny) i pro každou příležitost (doma, v přírodě, v kanceláři, během přestávek, do kina apod.).

Naším posláním je ochrana zdraví a snaha co nejvíce přispět ke změně nevhodných stravovacích návyků v rodinách a proto jsme vypracovali Nutriční strategii Podravka, ve které jsme se zavázali:

  • snížit obsah nasycených a transmastných kyselin. Solí (sodíku) a cukrů v našich výrobcích,
  • optimalizovat výrobky výživnými látkami prospívajícími zdraví a přinášejícími pohodu,
  • při vývoji nových výrobků se zaměřit na specifické potřeby dětí, starších lidí, zákazníků se zvláštními požadavky na výživu, s podporou zdravého zažívacího systému a udržení zdravé tělesné váhy a zdravého životního stylu,
  • poskytovat zákazníkům přesné a důležité informace o našich výrobcích na obalech i v rámci propagačních akcí,
  • označovat a vysvětlovat význam nutričních hodnot potravin a velikosti porcí.

Nutriční strategie značky Podravka slouží jako návod při vývoji nových a revitalizaci stávajících receptur za účelem zajištění vysoce kvalitního a chuťově vynikajícího produktu s odpovídající nutriční hodnotou pro všechny příležitosti. Těchto cílů dosahujeme synergií vnitřního potenciálu Podravky a spoluprací s externími odborníky a vámi, zákazníky, kteří jste nám celé ty roky zůstávali věrni.

Zavedení Nutriční strategie přineslo v letech 2014 - 2020 tyto výsledky:

  • snížení obsahu soli v řadě pikantních výrobků o 160 tun
  • snížení obsahu cukru v řadě sladkých výrobků o 764 tun
  • Nutriční profily vypracované pro 29 kategorií produktů Podravky jako základ pro vývoj nutričně vyrovnaných, inovativních nových potravin (nutriční profil je doporučené kritérium pro obsah mikro a makro nutrientů na 100 g nebo 100 ml na porci na základě globálních doporučení pro veřejné zdraví, Nutriční strategie Podravka pro roky 2014 -2024 a Plán vývoje pro nové a inovativní výrobky)
  • Z kompletních snídaňových cereálií, krémových pomazánek a svačin byly vyřazeny všechny transmastné kyseliny.
  • Byl vyvinut produkt „Salut“, který byl uveden na trh a patentován, jako směs minerálních solí obsahujících o 35 % méně sodíku
  • Pouze palmový olej z udržitelných zdrojů s certifikátem RSPO (Kulatý stůl pro udržitelnou výrobu palmového oleje) se používá v pomazánkách z lískových oříšků, dehydrovaných bujónových kostkách, polévkách a směsích pro přípravu jídel.